Kaksplus.fi

maanantai 2. maaliskuuta 2015

Vatsa mistä ilmestyit?

Raskausviikko 22. Tarkemmin sanottuna rv 21+2.
Oma paino n. +3kg.
Vauvan koko n. 26cm ja n. 400g.

Mulla on ollut ristiriitaisia tunteita omaa kasvavaa vatsaa kohtaan. Olen odottanut, että milloin sen oikein näkyy, olen yllättynyt hitaasta kasvutahdista, olen todennut miten näytän vain lihoneelta, olen todennut miten se on sittenkin selkeä vauvavatsa, olen ollut innoissani siitä, olen yrittänyt peittää sitä...lista on loputon. En tiedä missä vaiheessa tämä tapahtui, yhdessä yössä varmaan, mutta vatsani on ihan valtava. Sitä ei todellakaan enää peitetä ja nyt voin jo sanoa, että näytän raskaana olevalta.
Lauantaina kun olimme Hämeenlinnassa tuli hauska tilanne vastaan, kun yritimme kaikki viisi naista ahtautua pienehköön hissiin ja yksi ystäväni tokaisi, että vatsat sisään. Naurahtaen sanoin, että tätä ei oikein enää saa vedettyä sisään :D
Jotta tämä "suuri shokkini" selventyisi, niin tässä kuva joka on otettu eilen:
Rv 21+1
Eihän tuo ole siis mitään verrattuna siihen, mitä se tulee olemaan, mutta tällä hetkellä tuntuu suurelta.
Olen huomannut myös, että vatsa kasvaa kokoajan ylempää ja ylempää ja vyötäröni on aika lailla kadonnut.

Ennen raskauttani minulla oli pieni kuntokuuri ja pudotin hieman painoa. Tammikuusta 2014 - n. elokuuhun olin saanut tiputettua 11kg. Olen äärimmäisen iloinen siitä, että onnistuin pudottamaan painoni itseäni tyydyttävään lukuun ennen raskautta, niin ehkä lopullinen kilomäärä kesällä ei ole niin suuri. Tästäkin kuitenkin on ristiriitaisia tuntemuksia. Juuri kun olen saanut kiloja pois, tulevat ne takaisin ja vatsa myös. Totta kai tämä kuuluu asiaan ja tiedän sen oikein hyvin, mutta välillä vain ajatukset seikkailee ja heittelee laidasta laitaan. Eikä tähän auta se, että tietää oman kasvavan vatsan olevan monien silmäparien tarkkailun alla. Ihmiset kommentoivat (toisaalta miksi ei) ihan suoraan jos vatsani on kasvanut tai näkyy selkeästi ym. Eikä siinä ole mitään pahaa, sehän kasvaa vauvan vuoksi ja hyvä onkin että kasvaa. Miksiköhän ihmiset kommentoivat vatsan kasvua ? Eihän kukaan muutenkaan toisten koosta huomauttele. Varsinkaan jos joku on saanut muutaman lisäkilon. Kyllä sitä itse tiedostaa minkä kokoinen oma vatsa on ja kuinka selkeästi se näkyy tai ei näy.
No joo, nämä tunteet vaihtelee päivittäin. Välillä on kiva jos ihmiset kommentoivat jotain ja välillä tekisi vain mieli sanoa, että kyllä mä itse tiedän miltä näytän. Ehkä nämä ailahtelevat tunteet on ihan sallittuja. Harvoin sitä kuitenkaan paisuu tällaista tahtia.
En tykkää myöskään "valittaa" näistä tuntemuksista kenellekään (paitsi Miikalle välillä, voi raukkaa), joten blogi toimii omanlaisena päiväkirjana ja hyvältä keinolta purkaa niitä omia tuntemuksia.

Vointi noin muuten on loistava, edelleen. Selkäkipua silloin tällöin, ei kuitenkaan estä tekemästä asioita. Väsymystä hieman normaalia enemmän, en kuitenkaan anna sen vaikuttaa.
Salilla olen käynyt luvattoman vähän lähiaikoina, pitäisi ottaa taas itseä niskasta kiinni sen suhteen.
Perjantaina on neuvola ja sen jälkeen pääsen taas pitkästä aikaa kampaajalle !

Tämä nyt oli hieman ehkä negatiivisen sävyinen postaus, mutta ei kaikki olekaan aina ihan ruusuilla tanssimista.

Kuitenkin mukavaa alkavaa viikkoa kaikille !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti