Kaksplus.fi

perjantai 3. huhtikuuta 2015

Positive

Mulla on ollut tänään äärimmäisen hyvä päivä.
Mitään suurta ja erikoista ei ole tapahtunut ja muutenkin päivä on ollut kaikin puolin aika normaali. Aamulla kun heräsin tuntui, että olisin voinut mennä takaisin nukkumaan, sillä väsytti suunnattoman paljon, mutta sivuutin väsymyksen ja pistin kahvit tippumaan.
Päivällä käytiin vielä yhdessä Miikan ja Rockyn kanssa lenkillä.

Neljältä olin sopinut kahvitreffit hyvän ystäväni kanssa, joka oli tullut Tampereelta pääsiäisen viettoon koto-Porvooseen. Välimatkan vuoksi meillä saattaa välillä mennä useitakin kuukausia kunnes taas nähdään, mutta näkeminen on aina yhtä mutkatonta ja luontaista kuin ennenkin. Meillä on myös vakkari kahvila, missä käymme aina. Molemmat tietää aina ilmestyä Paahtimolle vaikka erikseen ei olisi sovittu, että missä nähdään :D Reilu pari tuntia meni taas ihan heittämällä kun päiviteltiin kuulumisia ja juteltiin.
Hyvät ystävät pysyvät vaikka välimatka olisi pidempi ja näkemisillä olisi useampia kuukausia välissä. Edellä mainituista asioista hyvät ystävät tunnistaa ja heistä saa kyllä olla kiitollinen !<3


Olen muutenkin hirveästi nyt miettinyt kaikkia asioita ja kuinka oma asenne niihin vaikuttaa.
Usein kun näen tuttuja ja kavereita niin tulee kysymys miten olen jaksellut. Vastaus on melko poikkeuksetta ollut aina, että hyvin. Toki päätin jo heti alku raskaudesta, että en tahdo valittaa turhasta tai muutenkaan jokaisesta pienestä kolotuksesta mitä matkalla tulee vastaan. Olen onnellinen siitä, että olen raskaana. Tämä on asia mitä olen itse halunnut, miksi siis valittaa.

Olen päässyt äärimmäisen helpolla raskauden aikana. Huomenna alkaa rv 27 ja minulla on ollut vain alku ajan pahoinvointia, välillä väsymystä, iskiaskipua silloin tällöin... En ole ollut erityisen pikkutarkka tekemisistäni tai katsonut joka ikistä hippusta mitä syön, en ole panostanut kuntoiluun tai vastaavasti ollut tekemättä yhtään mitään sen perustein, että olen raskaana. Tykkään laittautua jos jonnekin lähden ja pitää ulkonäöstäni huolta edelleen. Haluan näyttää onnelliselta raskaana olevalta ja siltä, että nautin olostani ja olen ylpeä vauvamasustani. En tiedä vaikuttaako tämä ottamani asenne siihen, että olen voinut hyvin, mutta uskoisin, että ainakin edesauttaa asiaa.


Kun tulin kahvilta kotiin aloin taas selailemaan netistä aforismeja. Yllä oleva osuu mielestäni nappiin täydellisesti. Se on aina helpompi sanoa niistä negatiivisista asioista ja todeta jos jokin on huonosti kuin taas, että sanoisi: mulla menee oikeasti hyvin. Luulen, että sitä ei kehdata sanoa ääneen, jos oikeasti kaikki olisi hyvin. Ihan kuin onnellisuus olisi huonosta ja aina pitäisi odottaa jotain pahaa tapahtuvaksi. Niinhän sitä sanotaan, että "jotain pahaa on pakko tapahtua, koska nyt menee niin hyvin" tai "liian hyvää ollakseen totta".
Koska olen tällaisella ällö-positiivisella tuulella tänään niin voin hyvällä omalla tunnolla todeta, että mulla menee hyvin. En odota, että jotain pahaa tapahtuu tai en stressaa turhaan. Olen onnellinen.


Tänään ohjelmassa vielä pakkaamista huomista varten. Lähdetään Poriin sukuloimaan ja ollaan siellä yötä.
Ihanaa pääsiäistä ja pitkiä vapaita kaikille !<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti